Tuesday 27 June 2017

New Life di Uitm Puncak Alam

Assalamualaikum hi guys . Ye aku tahu janji melayu hahahah . Kata nak update blog tapi yelah belum ada kelapangan waktu nak tulis tu . So aku dah habis diploma hujung tahun lepas and sekarang study week for Final paper untuk third semester Degree in Accountancy pulak . Kiranya masuk bawah penerapan (lulusan diploma uitm) . So , macam biasa my parents hantar aku kat uitm palam for registeration lah kan tapi dia org drop je barang barang aku sebab nak bergegas balik sbb ada conference nak kena hadir kat kuantan . Takdelah sedih sangat cuma yelah , hati kena kuat .

Awal bulan 6 register masuk kolej blablabla . Kolej kat UiTM Palam like sebijik dgn jengka punya haritu . A new appartment lah kan kira ada 4 bilik . So , petang tu tak silap aku , hazirah dgn shahirah like berjalan pusing kawasan and nak sangat tgk mercu tanda palam yang digembar gemburkan . Iaitu..................... tangga kejayaan . Yes dari kolej dahlia nak ke Fakulti teramat jauh . Mengah aku hala pergi and hala balik . So , lepas pada haritu aku dah pasang azam dan cita cita untuk sentiasa menaiki bas untuk ke kelas hihihi . Mana boleh nak bakar lemak suka suka hati . So , touch lah touch n go tu sekali naik 80 sen . Pergi balik 1.60 lah kan tu pun aku nak kena ajar ke . Next plan , nak apply kad pelajar rapid lah supaya dapat another 50% less . So jemah jemah pun pergilah ke Pasar Seni nak buat kad tu punya pasal . So tunggu bas 753 kat bus stop kolej atau fakulti ikut awak lah , lepastu turun kat seksyen 2 shah alam , naik bas 750 Pasar Seni . Bas tu turun jugak kat KL sentral so kita org turun dulu kat KL sentral lepastu naik LRT ke monorail tak ingat dh ahead to Pasar Seni . Dua minggu lepastu kena ambik kad so perjalanan dari Palam nak ke area KL tu kira kira 2 jam tau . Sebab dia banyak pitstop . Kalau nak save time sewalah kereta tapi tak save money lah kan . After that aku receive satu notis dari rapid dia suruh kita tukar kad versi baru . Ceh aku baru buat haritu .

So , aku pergi kelas naik rapid dan kdg2 ada bas free . Tgk lah keadaan . Nak balik kampung pun naik bas 753 turun kat Klang sentral .

Yang lain lain nnt aku update lagi

Okay bye

No comments:

Post a Comment